Vrouwenemancipatie   

Aangemaakt door :

Tudy's Kitchen

Locatie:

Amsterdam, Netherlands

Bio

Senior UX en tech manager werd ijsondernemer. Oorspronkelijk uit Harlem, NYC, heb ik mijn merk Tudy's Kitchen gecreëerd te midden van een burn-out, familietragedies, persoonlijke gezondheidsproblemen en een pandemie. Vernoemd naar mijn oma Tudy, draag ik dit merk op als een erfenis aan alles wat ze voor anderen heeft gedaan - en als dank aan alles wat ze voor mij heeft gedaan.


Intro


Wie had gedacht dat een carrière in reclame en technologie tot dit moment zou leiden? Op de een of andere manier leiden alle wegen naar ijs. Te midden van een burn-out, familietragedies, gezondheidsproblemen EN een pandemie, werd Tudy's Kitchen geboren.


Wie we zijn


Tudy's Kitchen is een door een zwarte vrouw opgericht en geleid ijsmerk gevestigd in Amsterdam. Onze smaken zijn een aangename verrassing en zetten tradities op hun kop. Zoet en hartig is de umami-hemel in ons boek - en vaak de ster van de show in onze handgemaakte desserts. Wij zijn het enige ijsmerk dat eigendom is van een zwarte vrouw in heel Nederland (en mogelijk de hele EU) en we zijn er trots op dit te promoten, omdat we hopen dat het anderen inspireert om te volgen en bedrijven van onze soort normaliseert.


Onze missie

Om vreugde te verspreiden, iedereen eraan te herinneren om genoegens te nemen in de eenvoudige dingen in het leven.


Onze visie

Een merk bouwen dat rijkdom genereert, waardoor we iets terug kunnen geven aan onze gemeenschap.


Het gebruik van verse, lokale ingrediënten en het creëren van zakelijke kansen voor ondervertegenwoordigde groepen, met name vrouwen en gekleurde mensen, vormt de kern van wat we doen. Als zodanig heeft Tudy's Kitchen een sterke voorkeur om samen te werken met mensen die uit deze groepen komen, en samen te werken met entiteiten die in deze waarden geloven, om ons te helpen ons merk op te bouwen.



Kickstart Tudy's Kitchen


Wat we tot nu toe hebben gedaan

In iets minder dan een jaar heb ik de productie letterlijk van mijn keuken naar Kitchen Republic gebracht, een startup-ruimte die is bedoeld om ondernemers in eten en drinken te helpen bij het starten en laten groeien van hun bedrijf. Momenteel wordt Tudy's Kitchen verkocht bij Sterk Amsterdam, een speciaalzaak met tal van unieke internationale producten. We zijn ook beschikbaar via de Crisp-app en zijn bezig met het lanceren van onze eigen webshop om onze volledige line-up aan te bieden voor directe levering aan ons groeiende klantenbestand.


Het bovenstaande is al nuttig gebleken om ons te helpen de productie op te schalen, meer naamsbekendheid te krijgen en nieuwe klanten te binden. Maar beperkte financiering heeft verschillende wegversperringen gecreëerd om ons te helpen deze inspanningen volledig te realiseren.



Doelen en tijdlijn

In deze eerste 6-12 maanden van de kickstart van het merk hebben we twee belangrijke doelen gesteld:


  1. Creëer merkidentiteit + creëer bekendheid
  2. Benut kansen die ons in staat stellen om te schalen


Onze benadering om dit bedrijf op te schalen, maakt gebruik van de filosofie van kleine stappen.


Dit doen wij door:


  • Kleine, meetbare en haalbare doelen stellen
  • Ons product snel op de markt brengen
  • Gegevens van onze klanten verzamelen om onze inspanningen te valideren
  • Daarna itereren, verbeteren en weer uitrollen…


Bij het volgen van deze aanpak streven we naar succes aan het einde van de periode van zes maanden met inbegrip van, maar niet beperkt tot:


  • Het creëren van meer financiële zekerheid voor het merk om de operationele kosten te dekken (bv. huur, uitrusting, enz.)
  • De verkoop stimuleren, onze doelgroep hebben bereikt via meerdere platforms (bijvoorbeeld apps voor voedselbezorging, nieuwe winkellocaties, Tudy's Kitchen webshop)
  • Onze volgers op sociale media opbouwen om ons merkbereik en onze invloed te vergroten
  • Toenemend aantal vermeldingen in publicaties (bijv. digitaal of gedrukt, foodblogs) en/of andere marketingmedia, waardoor de naamsbekendheid en verkoop toenemen
  • Ons team uitbreiden om ons ondersteunend personeel uit te breiden (keukenondersteuning), meer creatievelingen in te huren (ontwerpers, schrijvers, stylisten) en operaties (financiële planning/analyse, logistiek, strategen)
  • Deelnemen aan lokale evenementen, dit gebruiken als een middel om een persoonlijke band op te bouwen met onze doelgroep


Financiering zal specifiek worden gebruikt om ons te helpen die succesmijlpalen te bereiken.


Tot nu toe heb ik dit merk volledig opgestart, maar ik heb een punt bereikt in schaalbaarheid waar een gebrek aan financiering onze groei belemmert. Neem een kijkje op onze website om te zien wat er wordt aangeboden - en steun onze campagne om ons te helpen ons bescheiden merk te laten groeien.


Contact informatie


Website: https://www.tudyskitchen.com

IG + FB: @tudyskitchen

E-mail: [email protected]


€ 20.000 Doelbedrag

Ondersteun deze inzamelingsactie door er een nieuwe inzamelingsactie aan te koppelen. Alle donaties worden toegekend aan de bovenliggende inzamelingsactie.