Hoe Past Moves Management voor Nonprofit Organisaties bij Fondsenwervings Strategieën

Moves Management voor Nonprofit Organisaties Hoe Past Moves Management voor Nonprofit Organisaties bij Fondsenwervings Strategieën

0% platformkosten, dus laten we beginnen.

Start inzamelingsactie

Maak een Eigen inzamelingsactie of een verbonden inzamelingsactie.

Eigen inzamelingsactie
Team en verbind geldinzamelingsactie

Hoe het werkt:
Als je een op zichzelf staande inzamelingsactie aanmaakt, vragen we je om de bankgegevens waar de donaties naar over mogen worden gemaakt.

Let op: de donaties worden maandelijks rond de 15e van de eerstvolgende maand overgemaakt.

Hoe het werkt:
Wanneer je een verbonden inzamelingsactie maakt, wordt deze gekoppeld aan een bestaande. De donaties worden uitbetaald aan deze ouderinzamelingsactie. Als je een gekoppelde inzamelingsactie wilt maken, ga je naar de pagina voor de inzamelingsactie voor ouders en klik je op de knop ‘Inzamelingsactie verbinden’.

Start inzamelingsactie Verbind inzamelingsactie
Eigen inzamelingsactie

Hoe het werkt:
Als je een zelfstandige inzamelingsactie maakt, worden de donaties op je bankrekening gestort.

Let op: giften worden maandelijks overgemaakt rond de 15e van de volgende maand.

Start inzamelingsactie

Team en verbind geldinzamelingsactie
Hoe het werkt:
Wanneer je een verbonden inzamelingsactie maakt, wordt deze gekoppeld aan een bestaande. De donaties worden uitbetaald aan deze ouderinzamelingsactie. Als je een gekoppelde inzamelingsactie wilt maken, ga je naar de pagina voor de inzamelingsactie voor ouders en klik je op de knop ‘Inzamelingsactie verbinden’.
Verbind inzamelingsactie
Hulp nodig? Neem contact op!

We zullen u helpen beslissen welke optie het beste bij u past.

Neem contact op
Hulp nodig? Neem contact op!

We zullen u helpen beslissen welke optie het beste bij u past.

Neem contact op

Wat is moves management?

De term ‘moves management’ wordt door non-profitorganisaties vaak effectief gebruikt om het proces te beschrijven waarbij een potentiële donateur van cultivering naar werving wordt gebracht. Dit is de actie, die maatschappelijke organisaties realiseren, om relaties tot stand te brengen en nieuwe donateurs aan te trekken. Een moves management strategie beheert in wezen de relatie met grote donateurs. Het helpt om donateurs te begeleiden naar het doen van grotere donaties. Dat houdt in dat je hen volgt en met hen in contact treedt wanneer ze met je organisatie interageren.

Voordat een grote donateur of relaties een gift kunnen doen, moeten zij zich gewaardeerd en verbonden voelen met jouw organisatie en moeten de doelen van de campagne natuurlijk transparant zijn. Daarom is ‘moves management’ zo belangrijk en noodzakelijk. Het concept van moves management is eenvoudig: donateurs doorlopen verschillende stadia voordat ze tot donaties overgaan. Het is jouw rol om deze particulieren of een organisatie door deze stappen te leiden en ze te begeleiden, zodat je hen de best mogelijke oplossing kunt bieden.

Moves Management voor non-profitorganisaties


Wat betekent moves management voor non-profits?

Wanneer non-profitorganisaties een initiatief neemt voor het verhogen van kleine of eenmalige donaties kunnen ze dit eenvoudig doen via een donatie management software maar als het gaat om grotere donaties, wordt het moeilijk voor organisaties om dat bij te houden. Dus om dit soort donaties van terugkerende donateurs of nieuwe donateurs te kunnen beheren, moeten non-profitorganisaties tijd besteden aan het implementeren van robuuste strategieën voor het beheer en het verzamelen van giften. Non-profitorganisaties zijn meestal afhankelijk van een aantal liefdadigheidswerken en een behoorlijk bedrag aan donaties of andere inkomsten om te kunnen overleven. Dit is de reden waarom alle non-profitorganisaties moeten worden uitgerust met de beste management strategieën, waaronder moves management voor de non-profitorganisatie.

Moves Management


Wat is een moves management strategie?

De term moves management heeft in wezen betrekking op het cultiveren van donateurs en het cultiveren van donateurs houdt in dat een prospect wordt gecultiveerd en vervolgens wordt bewogen om donateur te worden. Dit proces kan in gang worden gezet door een e-mail te versturen of de prospect te bellen. Het doel van het cultiveringsproces van donateurs is om de prospect te bewegen om na verloop van tijd zoveel mogelijk te geven aan een non-profitorganisatie. De stappen omvatten over het algemeen dus het versturen van e-mails, het bellen van de prospect, het organiseren van bijeenkomsten en het deelnemen aan interacties via sociale media.

  • Identificatie van de donateur

Nu is het tijd om in de CRM alle potentiële donateurs te gaan bekijken. Een goed onderhouden database kan non-profitorganisaties enorm helpen om hun doelpubliek te identificeren en het maakt het hen ook gemakkelijk om belangrijke donateurs te kunnen selecteren. Eén van de belangrijkste stappen in het moves management proces is het bijhouden van alle acties, die de prospect met de organisatie heeft ondernomen. Dit kan worden gedaan door middel van richtlijnen, die zijn ontworpen om ervoor te zorgen dat alle ‘moves’ op consistente wijze worden bijgehouden.

  • Begrip voor de donateurs

Het opbouwen van een sterke relatie is één van de belangrijkste factoren als het gaat om fondsenwerving. De kunst om met mensen om te gaan en hen te helpen om de essentie te laten begrijpen van elke stap die non profits zetten, is echter voor alle nonprofits zeer essentieel. Het bouwt vertrouwen op en straalt positieve energie uit over de organisatie en de activiteiten, die de de non-profit gebruikt. Het moves management zorgt voor een sterke betrokkenheid met de donateurs en ontwikkelt ook een goede portfolio.

  • Een goede planning

Het proces van het aantrekken van nieuwe donateurs is belangrijk want anders zijn alle donaties, die een non profit organisatie ontvangt, tijdelijk en ondoeltreffend. Het is een goed idee om te beginnen met het plannen van een sterke basis voor de toekomst. Non-profitorganisaties moeten voor betere fondsenwervings strategieën de intenties en het gedrag van donateurs kennen. Focussen op grotere donaties kunnen een grotere impact hebben dan een heleboel kleine giften.

  • Waarderen en aanmoedigen

Hoe belangrijk het ook is voor een non profit om in contact te komen met potentiële donateurs, de bestaande donateurs mogen zeker niet achterblijven. Of het nu gaat om een eenmalige donateur of een terugkerende donateur, non profit organisaties moeten van tijd tot tijd contact met hen blijven houden en hen aanmoedigen om hun waardevolle bijdrage aan goede doelen of de sponsoring voort te zetten. Daarvoor moeten alle donateurs een idee krijgen van hoe ze de non profit organisatie of de maatschappij in het algemeen kunnen beïnvloeden door wat liefdadigheid te tonen. Alle donateurs moeten zo vaak mogelijk worden aangemoedigd en worden gewaardeerd voor hun bijdragen aan een goed doel.

Fondsenwervingsstrategieën


Conclusie

Het komt erop neer dat non-profitorganisaties mensgericht moeten zijn en de kunst van public relations moeten toepassen om potentiële donateurs te identificeren, aan te trekken en te werven. Daarvoor kunnen ze natuurlijk prima functionerende donatie management softwareprogramma’s in huis halen en zichzelf upgraden. Ook het op de juiste manier inschakelen van responsief klantenrelatiebeheer is sterk aan te bevelen om de donateurs te kunnen behouden.

Een non profit organisatie kan met behulp van het multifunctionele dashboard van WhyDonate hun donateurs en hun doelstellingen prima in de gaten houden. Via WhyDonate kunnen non profit organisaties ook onderscheid maken tussen eenmalige en terugkerende donateurs. Daarnaast kunnen non-profitorganisaties aan de donateurs hun dankbaarheid tonen voor hun bijdragen door persoonlijke berichten te schrijven. In vele opzichten helpt WhyDonate fondsenwervers en campagnes door zonder platformkosten veel potentiële donateurs voor een evenement te kunnen bereiken. Ontdek met WhyDonate meer over fondsenwervingsstrategieën en krijg alle insidertips en trucs voor de beste fondsenwervingsstrategieën voor een non profit op één platform. Ga nu aan de slag met het onderhouden van donateurs en maak dat verschil voor de samenleving!

Geld Inzamelen voor Particulier en Goed Doel.

0% platformkosten, dus laten we beginnen.

Start inzamelingsactie

Maak een Eigen inzamelingsactie of een verbonden inzamelingsactie.

Eigen inzamelingsactie
Team en verbind geldinzamelingsactie

Hoe het werkt:
Als je een op zichzelf staande inzamelingsactie aanmaakt, vragen we je om de bankgegevens waar de donaties naar over mogen worden gemaakt.

Let op: de donaties worden maandelijks rond de 15e van de eerstvolgende maand overgemaakt.

Hoe het werkt:
Wanneer je een verbonden inzamelingsactie maakt, wordt deze gekoppeld aan een bestaande. De donaties worden uitbetaald aan deze ouderinzamelingsactie. Als je een gekoppelde inzamelingsactie wilt maken, ga je naar de pagina voor de inzamelingsactie voor ouders en klik je op de knop ‘Inzamelingsactie verbinden’.

Start inzamelingsactie Verbind inzamelingsactie
Eigen inzamelingsactie

Hoe het werkt:
Als je een zelfstandige inzamelingsactie maakt, worden de donaties op je bankrekening gestort.

Let op: giften worden maandelijks overgemaakt rond de 15e van de volgende maand.

Start inzamelingsactie

Team en verbind geldinzamelingsactie
Hoe het werkt:
Wanneer je een verbonden inzamelingsactie maakt, wordt deze gekoppeld aan een bestaande. De donaties worden uitbetaald aan deze ouderinzamelingsactie. Als je een gekoppelde inzamelingsactie wilt maken, ga je naar de pagina voor de inzamelingsactie voor ouders en klik je op de knop ‘Inzamelingsactie verbinden’.
Verbind inzamelingsactie
Hulp nodig? Neem contact op!

We zullen u helpen beslissen welke optie het beste bij u past.

Neem contact op
Hulp nodig? Neem contact op!

We zullen u helpen beslissen welke optie het beste bij u past.

Neem contact op

Donatie Crowdfunding Platform in Europa. Whydonate is een wereldwijd fondsenwervingsplatform dat doelen op een efficiënte, relevante en plezierige manier verbindt met donateurs. We proberen het beste internationale fondsenwervingsplatform ter wereld te creëren voor individuen, ngo’s en bedrijven. We doen dit door de nieuwste fondsenwervingsfuncties aan te bieden.

linkedin
LinkedIn
twitter
Twitter
email
Email
link
Website