WhyDonate logo

Gebruik een Doeltracker voor Fondsenwerving en Beheer je Donaties als een Professional

Gebruik een Doeltracker voor Fondsenwerving

0% Platformkosten, Je Kunt Gelijk Beginnen

Als je van plan bent om in de nabije toekomst een fondsenwervingscampagne te starten, dan is het belangrijk om te begrijpen hoe online fondsenwerving werkt en dat je vertrouwd raakt met termen die vaak bij crowdfunding worden gebruikt. Door het proces achter online fondsenwerving te begrijpen, kun je je inspanningen voor fondsenwerving maximaliseren en gemakkelijk geld voor je campagne inzamelen.

Wilt u uw fondsenwervingsdoelen bijhouden? Start een inzamelingsactie op WhyDonate


Wat is een Correct doel voor Fondsenwerving?

Als je met online fondsenwerving aan de slag gaat, kun je je eenvoudig registreren en gegevens toevoegen aan je fondsenwervingspagina en wachten tot het geld binnenkomt. Je moet echter wel een strategie hebben om deze fondsen te beheren en je inkomende fondsen bij te houden. Om dat te bereiken moet je dus voor je donateurs een doel stellen, waarbij je ze een idee geeft van je benodigdheden.

Doelstellingen voor fondsenwerving moeten vooral praktisch en haalbaar zijn. Het is belangrijk om met je team een bedrag vast te stellen dat passend is voor je doel. Stel bijvoorbeeld geen doel voor een krankzinnig bedrag van duizenden euro’s als je van plan bent alleen maar geld in te zamelen voor je plaatselijke bibliotheek of wijkcentrum.

Doeltracker voor fondsenwerving


Hoe stel je met je team een doel voor fondsenwerving vast?

Het toevoegen van een doelbedrag toont een gevoel van urgentie en hoeveel geld je precies nodig hebt om je doel te kunnen bereiken. Om te beginnen kun je ervoor kiezen om je campagne op WhyDonate aan te maken en, terwijl je de details van je campagne toevoegt, een definitief doel voor je donateurs vast te stellen.

WhyDonate hanteert 0% platformkosten en minimum transactiekosten van – 1,9% + €0,25. Afgezien daarvan kunnen gebruikers bij WhyDonate kiezen voor de optie van directe uitbetaling, waarmee gebruikers hun verzamelde donaties onmiddellijk kunnen ontvangen.

Via WhyDonate kunnen gebruikers hun campagnepagina’s naar eigen keuze aanpassen en donatieknoppen toevoegen, WordPress plugins ervaren en op hun dashboard fiscaal aftrekbare donatiebewijzen krijgen.


De voordelen van een visuele tracker voor fondsenwerving

Er zitten veel voordelen aan het gebruik van een tracker voor fondsenwerving voor je campagne.

  • Het is leuk

Allereerst kan het toevoegen van dergelijke visuele voorstellingen je campagne versterken en je pagina ook interessant maken. Vergeet niet dat online donateurs of partners overal vandaan kunnen komen en van elke leeftijd kunnen zijn. Je moet je donatiepagina of je posts dus op een bepaalde manier inrichten om betrokkenheid te behouden.

  • Brengt verbinding tot stand

Het toevoegen van een doel tracker voor fondsenwerving laat zien hoeveel moeite je in je campagne steekt en schept ongemerkt een band tussen fondsenwerver en donateur.

  • Geeft een impuls aan je fondsenwervingsinitiatief

Een doel tracker voor fondsenwerving is een aantrekkelijk item waarmee je de aandacht van je achterban kunt trekken. Ze kunnen ook aangepast worden aan de kleuren van je merk en groot genoeg zijn om de aandacht van potentiële donateurs te verzekeren. Zelfs non-profit professionals kunnen fondsen werven door effectief gebruik te maken van dit item.


Ideeën voor het Bijhouden van Visuele doelen voor Fondsenwerving

Een doel tracker voor fondsenwerving kan helpen om al je inspanningen en prestaties bij te houden. Het kan je ook helpen om in de gaten te houden hoe ver je bent gekomen. Je kunt zien of je op schema ligt of dat je iets moet bijstellen. Er zijn twee soorten doeltrackers: virtuele en fysieke. Als je op zoek bent naar een tool die je gemakkelijk kunt bijwerken, overal kunt plaatsen en kunt integreren met andere tools, kun je misschien beter voor de virtuele optie kiezen.

  • Doelthermometer voor fondsenwerving

Een digitale thermometer voor fondsenwerving kan je helpen meten hoe succesvol je campagne is geweest. Het kan je ook helpen gebieden te identificeren waar je kunt verbeteren. Gratis fondsenwervingsthermometers kunnen worden gebruikt om de voortgang van een organisatie bij te houden en toekomstige fondsenwervingscampagnes te helpen plannen.

Een gratis thermometer voor fondsenwerving is ontwikkeld om de leiding van een organisatie in realtime op de hoogte te brengen van hoe hun inspanningen presteren en wat ze moeten doen om het aantal ontvangen donaties te verhogen. Het kan hen ook helpen om de vooruitgang te volgen en te bepalen of hun huidige strategie voor fondsenwerving werkt of dat ze die moeten bijstellen.

Een thermometer voor fondsenwerving bevat meestal een draaischijf die aangeeft hoeveel geld er aan je campagne is toegevoegd. Zo kan de fondsenwerver de voortgang bekijken en de campagne zo nodig aanpassen. Thermometers voor fondsenwerving werken heel goed als je een aanzienlijk bedrag moet inzamelen, omdat ze helpen om de voortgang te meten en ze kunnen donateurs aanmoedigen om meer donaties te geven om je algemene doel te behalen. Zorg ervoor dat de getallen op je thermometer voor fondsenwerving of in je posts actueel en nauwkeurig zijn. Je kunt dit doen door de informatie over je project regelmatig via een e-maillijst bij te werken.

fondsenwervende thermometer

  • Doelbalk voor fondsenwerving

Een virtuele doelbalk voor fondsenwerving is een integraal onderdeel van je website of je fondsenwervingspagina. Helaas werkt dit soort functies alléén als je een fondsenwervingsplatform hebt, dat tracking van doelen ondersteunt.

Gelukkig heeft het dashboard van WhyDonate zijn eigen systeem voor doelbalken voor fondsenwerving en stelt het zijn gebruikers zelfs in staat om deze naar eigen keuze aan te passen. Het is aan de gebruiker of hij deze zichtbaar voor het publiek wil maken.

Via het systeem voor het bijhouden van doelen kun je je donateurs laten zien hoe hun donaties je hebben geholpen en je kunt zelfs je prestaties of productgegevens op het gebied van fondsenwerving vieren.

  • Doel grafiek voor fondsenwerving

Een doel grafiek voor fondsenwerving kan de voortgang van je fondsenwerving visueel weergeven. Je kunt je gegevens op een blad verwerken en een fondsenwerving doel grafiek aanmaken om de status van je fondsenwerving weer te geven. Het zal ervoor zorgen om je donaties, je doelgroep en de gebieden waar je tekort komt in kaart te brengen.


Aan de slag met je doel tracker voor fondsenwerving

Het bereiken van je fondsenwervingsdoel kan je helpen om een belangrijke impact in je community te hebben. Met een doeltracker kun je al je vorderingen bijhouden en een visuele weergave geven of beschikbaar maken van hoe ver je bent gekomen.

Het gebruik van effectieve tools zoals bijvoorbeeld thermometers voor fondsenwerving is tegenwoordig heel eenvoudig, omdat je eenvoudig sjablonen voor thermometers voor fondsenwerving kunt downloaden of een widget voor thermometers voor fondsenwerving aan je fondsenwervingscampagne kunt toevoegen.

Het doel van het gebruik van deze tools moet echter wel productief zijn en donateurs motiveren. Zorg er dus voor dat je je niet laat meeslepen door het uiterlijk in plaats van je te richten op het op de juiste manier inzamelen van geld. Vertel over je campagne op de sociale media en probeer online meer mensen te bereiken om je doelstelling te verwezenlijken.

Begin Doeltracker te gebruiken en bereik uw fondsenwervingsdoelen op Whydonate!


Populaire veelgestelde vragen over het bijhouden van inzamelingsdoelen

 

Hoe kan ik mijn fondsenwervingsdoel bijhouden?

Gebruik spreadsheets, online platforms of visuele hulpmiddelen om je fondsenwervingsdoel bij te houden.

Zijn er verschillende soorten fondsenwervingsdoeltrackers beschikbaar?

Ja, fondsenwervingsdoeltrackers omvatten digitale platforms, aanpasbare widgets en fysieke displays.

Hoe vaak moet ik de fondsenwervingsdoeltracker bijwerken?

Werk de fondsenwervingsdoeltracker regelmatig bij, idealiter wekelijks of wanneer er significante donaties worden ontvangen.

Geld Inzamelen voor Particulier en Goed Doel.

0% platformkosten, dus laten we beginnen.

Donatie Crowdfunding Platform in Europa. WhyDonate is een wereldwijd fondsenwervingsplatform dat doelen op een efficiënte, relevante en plezierige manier verbindt met donateurs. We proberen het beste internationale fondsenwervingsplatform ter wereld te creëren voor individuen, ngo’s en bedrijven. We doen dit door de nieuwste fondsenwervingsfuncties aan te bieden.

instagram logo
twitter